آشنایی با ترندهای بازاریابی تکنولوژی و حریم خصوصی، ترندهای بازاریابی به شما اجازه میدهد تا: 1- با نحوه خرید و تحقیق مصرفکنندگان محصولات خود و رقیبان آشنا شوید، 2- درباره تغییرات رفتار مصرفکنندگان و خصوصیات فردی آنها اطلاعات به دست بیاورید، 3- اطمینان حاصل کنید که در شناخت مخاطبان هدف و نیازهای آنها از رقیبان جلوتر هستید، 4- به تغییرات بازار واکنش نشان دهید و سرمایه خود را حفظ کنید و 5- با بازار هدف و رقبای خود در ارتباط باشید. برای اینکه بیشتر با ترندهای بازاریابی آشنا شوید، در این مقاله ما به بررسی ترندهای مرتبط با بازاریابی تکنولوژی و بازاریابی حریم خصوصی پرداخته ایم. با ما همراه باشید.
ترندهای بازاریابی تکنولوژی
تکنولوژی نیز مانند بازاریابی همواره در حال تحول و پیشرفت است. راههایی وجود دارد که از تکنولوژیهای جدید در روشهای بازاریابی خود بهره ببرید.
بازاریابی هوش مصنوعی
هوش مصنوعی به شاخهای از علوم کامپیوتر گفته میشود که به ماشینها یاد میدهد اعمالی را انجام دهند که در حالت عادی انجام آنها به وسیله هوش انسانی امکانپذیر است. دیدن، خواندن، شنیدن، حل مسئله و … همگی مثالهایی از تواناییهای هوش مصنوعی هستند.
تاثیر هوش مصنوعی را در به خصوص در شبکههای اجتماعی میتوان مشاهده کرد. مثال آن زمانی است که اینستاگرام صفحهای را که حدس میزند مورد علاقه شما باشد در صفحه explore به شما نشان میدهد. یا زمانی که اسپاتیفای آهنگی را که احتمالا به آن علاقه خواهید داشت به شما معرفی میکند. به عبارت دیگر هوش مصنوعی در تشخیص علاقه مخاطبان بسیار کارآمد است. ویژگیای که بازاریابان و بیزنسها میتوانند از آن بهره فراوان ببرند.
هوش مصنوعی میتواند به شما در جمعآوری و تحلیل دادهها کمک شایان توجهی بکند. همچنین استفاده از آن در تدوین استراتژی و برنامههای بازاریابی کارساز است.
بازاریابی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده
واقعیت مجازی به معنای نمایش یک سناریوی نزدیک به واقعیت به وسیله کامپیوتر است. در مقابل واقعیت افزوده به نمایش دنیای واقعی میپردازد که در آن افزودنیهای بصری کامپیوتری وجود دارد. با وجود تفاوت این دو تکنولوژی، هردو میتوانند در جذابتر جلوه دادن برند شما و موفقیت بازاریابی تاثیرگذار باشند. ویدیوهای ۳۶۰ درجه فیسبوک یکی از مثالهای واقعیت مجازی هستند. برندی مانند ایکیا نیز با استفاده از واقعیت افزوده این امکان را به مخاطبان خود میدهد که جای لوازم منزل را در محیط خانه انتخاب و نتیجه را مشاهده کنند.
واقعیت افزوده و واقعیت مجازی برای بهبود تجربه کاربری (UX) به صورت آنلاین در رویدادها به کار میروند. به دلیل هزینه بالای آنها، این ترند با روند آهستهتری نسبت به ترندهای قبلی وارد روشهای بازاریابی محبوب بازاریابان شده است.
بازاریابی به کمک چت بات chatbot
بیش از نیمی از مصرفکنندگان یک شرکت مایلند که سیستم پشتیبانی وبسایتها در کمتر از ۱۰ دقیقه به آنها پاسخ دهد. طبیعی است که نیروهای انسانی همیشه قابلیت پشتیبانی با این سرعت را ندارند. اما یک موجود مجازی (ربات) همواره در دسترس است. هرگز خسته نمیشود، توجهش از سیستم پرت نمیشود و میتواند در لحظه به چندین مخاطب سرویس دهد.
رباتها توسط یک برنامه کامپیوتری تهیه میشوند تا وظایف خاصی را به طور خودکار انجام دهند. به طور معمول توانایی صحبت کردن آنها با مخاطبان و انجام نیازهای آنها به هوش مصنوعی پشت آن ربات بستگی دارد.
ترندهای بازاریابی حریم خصوصی
در دنیای بازاریابی، دادهها به خصوص دادههای شخصی و مالی بسیار مهم هستند. مهم نیست که این داده یک آدرس ایمیل باشد یا اطلاعات کارت اعتباری. در هر صورت محافظت و حفظ حریم خصوصی آن بسیار مهم است. به عنوان گرداننده یک شرکت این وظیفه شماست که امنیت دادههای مشتریان خود را تضمین کنید.
General Data Protection Regulation Marketing Trend
دادهها مانند رگهای حیاتی یک بیزنس عمل میکنند فارغ از اینکه این بیزنس یک استارتاپ کوچک باشد یا یک شرکت سرمایهگذاری بسیار بزرگ! هکرها هم از اهمیت اطلاعات آگاهند. زمانی که اطلاعاتی از یک سیستم به بیرون درز کند، مصرفکنندگان نیز به آن سیستم بیاعتماد میشوند.
به همین دلیل است که مقررات عمومی حفاظت از دادهها تنظیم شده است. این مقررات را اتحادیه اروپا برای بر کنترل بیشتر مصرفکنندگان بر دادههای شخصی تصویب کرده است. مطابق با این قوانین، سازمانها باید اطمینان پیدا کنند که دادههای ورودی آنها به صورت قانونی و ایمن جمعآوری شده است و به صورت ایمن نیز از آنها مراقبت میشود.
شاید هزینههای پیروی از دستورالعملهای GDPR در نگاه اول سنگین به نظر برسد. اما عواقب رعایت نکردن آنها برای بیزنس شما سنگینتر خواهد بود!