انواع گزارش های نرم افزار CRM (بخش دوم)، گزارشات نرم افزار CRM به مشاغل کمک میکند تا پیشرفت خود را در جهت اهداف خود پیگیری کنند، مشکلات را سریع تشخیص دهند، کارآمدتر عمل کنند و هوشمندانه بفروشند. گزارش کاریز فروش، عملکرد فروش، پیشبینی فروش، فعالیتها، گزارش پروندهها و گزارشهای سودآوری مهمترین موارد هستند.
انواع گزارش های نرم افزار CRM
5. گزارش تجزیه و تحلیل منبع سرنخ
گزارشات منبع سرنخ به شما میگوید که چگونه مشتریان احتمالی شما کسب و کارتان را میشناسند و چه چیزی آنها را به محصول یا خدمات شما علاقه مند میکند. منابع ممکن است شامل جستجوی Google، کمپینهای تبلیغاتی، رسانههای اجتماعی و ایمیل باشد.
این نوع گزارش CRM همچنین به کیفیت و اطلاعات جمعیتی سرنخهای شما میپردازد تا بتوانید کمپینهای بازاریابی را که روند فروش را تسریع نمیکند حذف کنید.
مثلا
گزارش منبع معامله: این هم یک نمونه از گزارشتان نرم افزار CRM است که به شما نشان میدهد سرنخهای شما از کجا آمدهاند و در نتیجه کمک میکند، بدانید در کجا باید تلاشهای بازاریابی و فروش خود را سرمایه گذاری کنید.
گزارش معاملات ورودی: نحوه تأثیر جریان سرنخ بر معاملات کاریز شما در مدت زمان معین را تجزیه و تحلیل میکند.
6. گزارش تماسهای تلفنی
گزارشات تماس یا خلاصه گزارش پرونده، به شما نشان میدهد که کیفیت تعاملات مشتری شما چگونه است و چرا مشتریان به دنبال تیم پشتیبانی هستند. همچنین میگوید که آیا کارشناسان فروش شما زمان کافی را برای برقراری روابط با مشتریان صرف میکنند یا خیر. علاوه بر این گزارشهای تماس به شما نشان میدهند که کارشناسان شما در تبدیل تماسهای تلفنی به معاملات چقدر مؤثر عمل میکنند و آیا شما نیاز به تغییر نحوه ارتباط با مشتریان دارید یا خیر. به این ترتیب گزارش گیری پویا در نرم افزار CRM مدام در جریان خواهد بود.
مثال:
گزارش مدت زمان تماس: میانگین زمانی را که یک نماینده برای یک تماس صرف میکند نشان میدهد.
گزارش نتایج تماس: کدام تماسها منجر به مکالمه میشوند و کدام یک بی پاسخ میمانند یا به پست صوتی هدایت میشوند.
گزارش تعداد تماسها: تعداد تماسهایی را که هر نماینده برقرار میکند نشان میدهد و همچنین چه تعداد نماینده با مشتریان بیشتری تماس میگیرد و کدام تماسها را برقرار نمیکند.
7. گزارش سودآوری
گزارش سی آر ام در مورد سودآوری نشان میدهد که کدام مشتریان درآمد بیشتری برایتان ایجاد میکنند، به برند شما وفادارتر هستند و بیشترین پتانسیل را دارند که خریداران دائم شوند. همچنین میتواند درآمد به دست آمده از منابع یا حسابهای سرنخهای مختلف را به شما نشان دهد.
این گزارش نشان میدهد که کدام نمایندگان در بستن معاملات مؤثرتر هستند. به عبارت دیگر، این نوع گزارش به شما کمک میکند تا بهترین مشتریان و نمایندگان خود را شناسایی کنید.
یک گزارش مهم: گزارش فروش از دست رفته
یکی از گزارشهایی که ممولا کمتر مورد توجه قرار میگیرد، گزارش فروشهایی است که موفق نشدهاند و به نتیجه مطلوب نرسیده است. وقتی فرصت هایی را به کاریز فروش خود اضافه می کنید، انتظار دارید با موفقیت بسته شوند. با این حال، به دلایل متعدد، ممکن است برخی از فرصتها را نیز از دست بدهید. گزارش فروش از دست رفته فهرستی از فرصتهایی را که به رقبا از دست دادهاید نمایش میدهد. میتوانید از این گزارش برای شناسایی دلایل از دست دادن فرصت استفاده کنید و عواملی مانند پیگیری ضعیف، عدم تخصص، تصمیم اشتباه و بودجه ناکافی را تشخیص بدهید. الگوهای رایج را پیدا کنید و استراتژیهایی برای بهبود عملکرد خود ابداع کنید.