۶ توصیه طلایی برای “کسبوکارهای کوچک” (بخش دوم)، بر اساس تعاریف رسمی کسب و کار کوچک، یک فرایند اقتصادی مستقل است و هر شرکتی که کمتر از 500 کارمند داشته باشد شامل این نامگذاری می شود. در ادامه این مطلب، توصیه هایی را مطابق با نیازها و امکانات روز درباره کسب و کارهای کوچک مطرح می کنیم که پرداخت جدی بدان می تواند برای کسب و کار شما نیز مفید باشد.
جاسوس بازی
کسب و کار کوچک زمانی موفق خواهد بود که براساس حقایق، ارقام و تجزیه و تحلیل های بازار اجرا شود. اطلاعاتی لازم برای تجارت شما از مسیر تحلیلگرهایی که استخدام کرده اید فراهم خواهد شد. به دیگران نگاه کنید! محصولات آنها چرا پرفروش هستند؟ چه برتری بر کالا و خدمات شما دارند؟ خلاصه تا می توانید از عملکرد آنها جاسوسی کنید! و همزمان به حذف کاستی ها و کمبودهای موجود در ویترین فروش خود بپردازید. تجارت بدون توجه و کنترل رقبا امری از پیش شکست خورده خواهد بود؛ شک نکنید.
تخم مرغ هایی که نباید در یک سبد باشد
حتما این اصطلاح را شنیده اید. اگر شما همه ی تخم مرغ هایتان را در یک سبد بگذارید یعنی همه ی انرژی و وقت خود را روی یک کار یا یک هدف گذاشته اید که اگر آن کار با شکست مواجه شود هیچ راه دیگری برایتان باقی نخواهد ماند. از این رو به مالکان کسب و کارهای کوچک با توجه به محدودیت هایی که دارند توصیه می شود خیلی خود را درگیر برنامه ریزی ها یا مسیرهای از پیش تعریف شده ثابت، نکنند. به عبارت دیگر لازم است تا همواره چندین نقشه راه داشته باشیم تا اگر زمانی مشکلی ایجاد شد بتوانیم با تغییر تاکتتیک از آن مرحله عبور کنیم.
اعتماد و وفاداری بخواهید
همه به خوبی می دانیم یا بهتر بگوئیم می بینیم! که تبلیغات بسیار سنگینی در محیط مجازی جریان دارد. هزاران شرکت و کمپانی با استفاده از روش های متنوع بدنبال اثبات برتری محصولات خود هستند. اگر برای موفقیت به میدان آمده ایم لازم است تا در جستجوی اعتماد و وفاداری مشتریان باشیم که این مهم ارتباط نزدیکی با خلاقیت های شما خواهد داشت. استفاده از روش هایی مانند گیمیفیکیشن، تولید محتوای جذاب، انواع هدایا و … روش های خوبی در زمینه افزایش مشارکت مشتریان هستند.
وقتی اخراج لازم است
همانطور که عنوان شد یک کسب و کار کوچک با انواع چالش ها و کمبودها مواجه است و از طرف دیگر به عنوان یک فعالیت اقتصادی مستقل از جای خاصی هم حمایت نمی شود بنابراین اهمال و ضعف در گزینش نیرو و نگهداری آنها به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست. اگر می دانید نیروهایی برای مجموعه شما بازده ندارند بدون اتلاف وقت آنها را کنار بگذارید.
بزرگتر شوید
ادغام یک روش کاملا علمی در تجارت است. گاهی اوقات شرایطی ایجاد می شود که لازم است کسب و کارهای کوچک شما با یکی از رقبا ائتلاف تشکیل داده و از طریق همراهی منابع به فعالیت خود ادامه دهد. این مورد نه تنها بد نیست بلکه بسیار هوشمندانه و موثر است. هر زمان که احساس کردید شرایط برای ادامه کار دشوار شده یا بالعکس، وضعیت را به گونه ای مشاهده کردید که نیاز به توسعه بود اما امکانات کافی موجود نیست، زمان ادغام فرارسیده است. از آن استقبال کنید.